fredag 22 november 2013

Första blogginlägget

Mitt allra första blogginlägg, spännande och roligt! :) Jag tycker om ljust och fräscht, märks säkert på mina färgval. Tänker ännu fixa en banner, men måste fota några bilder till det. ;)


Idag lagade jag köttfärsbiffar till middag. Kan ju berätta hur jag brukar göra.




Köttfärsbiffar

Till smeten behöver du:

750g köttfärs
200g färskost
2 ägg
1 stor lök
salt&peppar
+
matlagningsgrädde
lök
salt&peppar

Blandar alla ingredienser till en jämn smet. Använder inte så mycket salt då barnen äter, vi vuxna kan sätta mer på vår mat. Formar till biffar, bryner biffarna i olja/smör på varje sida i en stekpanna, 3-4 minuter på varje sida. Lägger över efterhand till en ugnsform. När alla biffar är stekta häller jag på matlagningsgrädde, mycket lök och peppar. Sen in i ugnen 15min. Idag åt vi det med pasta och sallad. Gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar